.

.

Tron: Legacy

Kevin Flynn är spelskapare och en av teknikvärldens största namn, men en dag försvinner han plötsligt. 20 år senare så snappar Kevins gamla kollega Alan Bradley upp en signal som han tror vara skickad från Kevin. Alan berättar det för Kevins nu 27-årige son Sam, som spårar signalen till en gammal spelhall hans far en gång ägde. Det dröjer inte länge innan Sam hittar sin fars speciella uppfinning och hamnar mitt i den digitala värld han byggt upp. Jakten på Kevin har börjat – det enda problemet är de onda program som försöker sätta stopp för honom!

 
Disneys Tron: Legacy är en ljusshow av imponerande mått, den värld som Sam hamnar i är mystisk och fängslande, och när jag tittade på filmen hade jag gärna velat veta mer om världen den utspelar sig i. Tyvärr så förklaras sådana detaljer som byggandet av nätet - den digitala värld Kevin byggt upp - enbart väldigt grundligt, och kanske är det tänkt att man ska ha fått förkunskaperna från originalfilmen från 1982? Tyvärr har jag inte det, och jag tror att det är många som jag som inte sett den första filmen. I övrigt så är Tron: Legacy mycket bra gjord vad gäller att vara fristående, och det är inga som helst problem med att hänga med i den - speciellt om du är van vid sci-fi.
 
 
Betyg 7/10
Du kan köpa filmen på CDON, Ginza och Discshop
 

Kommentarer

  • ✫ Fru Eriksson säger:

    Har inte sett folmen men sett sådan häftig ljuschow live :)
    Svar...Jaa cecce använder Rice krispies i sitt recept & är gottit/Annmi

    2013-07-07 | 09:18:42
    Bloggadress: http://frunsblogg.blogspot.se/
  • ✫ Fru Eriksson säger:

    "Sorry" stavar så illa Filmen sk det stå & givetvis show fniss ...Ha en fin dag!

    Svar: Jaja, så kan det bli ibland! Det låter häftigt i alla fall, med ljusshowen menar jag :)
    gamercouple.blogg.se

    2013-07-07 | 09:20:19
    Bloggadress: http://frunsblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: