.

.

Dumma Mej 2 - Många skratt i salongen

Bilden är lånad från CDON där du kommer att kunna köpa filmen när den har släppts
 
Dumma Mej var en bra film när den kom och den blev den tionde största animerade långfilmen i USA genom tiderna. Nu har den helt klart fått en värdig uppföljare. I Dumma Mej 2 finns allt som vi gillade från föregångaren kvar - minionerna, Dr.Nefario, huset, barnen, Gru, en kombination av både elakhet och snällhet och nu mera ett inslag av kärlek också.
 
Animeringen är mycket bra gjord, särskilt när vi ibland får se saker från förstapersonsperspektiv för extra mycket känsla, och 3D-effekterna sitter som de ska - trots att jag sett så många 3D-filmer vid det här laget är det svårt att låta bli att sträcka ut handen för att prova om det går att röra vid saker.
   Prutthumorn från Dumma Mej har återvänt med ännu större kraft, och det ledde till många skratt i biosalongen. Minionerna har fått en ännu viktigare roll i filmen, och även detta är ett mycket välkommet faktum.
 
Betyg:9/10
Studio: Universal Pictures, Illumination Entertainments
Se trailer här
 

Kommentarer

  • Felicia säger:

    Den filmen vill jag se!! :) När kommer den ut p CDON? Den första filmen var bra, och det är jättebra för att vara mig för jag gillar egentligen inte så många animerade filmer :)

    Skulle ni kunna skriva lite om PC-spel som The Sims? Jag beställde ett The Sims spel idag från CDON till PC. Spelet hette "Sims 2 - Djurliv
    Vilka The Sims spel har ni? Eller spelar ni det? Och vad tycker ni om det?

    Svar: Hej! Jag vet inte riktigt när den släpps tyvärr, det dröjer nog ett par månader till :/ men du borde se den sen för om du gillade den första så kommer du nog gilla den andra :) Ja, jag har faktiskt tänkt skriva om the sims nån dag, vi har ju spelat det väldigt mycket. Vad roligt att du ska köra the sims 2 djurliv, om du tycker det är roligt så kan du ju låna the sims affärer av mig. Om man har både djurliv och affärer kan man nämligen göra en uppfödning om man vill och sälja djur man fött upp ;) vi har väldigt många the sims till dator, och även ett till 3DS och ett till wii och ett till gamecube :) //Jennah
    gamercouple.blogg.se

    2013-06-28 | 21:55:28
    Bloggadress: http://keyi.blogg.se
  • Felicia säger:

    Sv: Dom flesta The Sims spel på CDON var slutsålda, så det fanns nästan bara Sims 2 - Djurliv när jag skulle köpa. Spelet var väldigt billigt då det bara kostade 49 kr.
    Vad roligt! Det kan jag göra då kanske :)
    Jag funderar på att skaffa en film/spel blogg. Vet du nått bra namn som den skulle kunna heta i så fall?

    Svar: Oj, det är ju populära spel men de borde kanske köpa in ordentligt då så det inte tar slut :) vad roligt! Ska tänka på det, har du någon ide?
    gamercouple.blogg.se

    2013-06-29 | 21:30:49
    Bloggadress: http://keyi.blogg.se
  • Milina säger:

    Åh vill se den haha! :)

    Svar: Det kan jag förstå!
    gamercouple.blogg.se

    2013-06-30 | 00:16:35
    Bloggadress: http://Nattstad.se/Milina
  • Felicia säger:

    Sv: Nee :( Jag vill heta något bra namn, som har med spel eller film i namnet kanske.

    Svar: Ja, du får tänka ut något klurigt :)
    gamercouple.blogg.se

    2013-06-30 | 11:34:34
    Bloggadress: http://keyi.blogg.se
  • Linnea säger:

    Den här ser jag fram emot att se! :)

    Svar: Ja, vi kan inte annat än rekommendera den, den var verkligen bra :)
    gamercouple.blogg.se

    2013-06-30 | 12:31:23
    Bloggadress: http://www.bokblomma.com
  • Felicia säger:

    Jag och Joel såg den filmen för 2 dagar sedan. Fast på engelska. Den var bra, gillade mest Minionerna, fast den blev ganska långtråkig ibland.

    Svar: Okej, vi gillar mest att se filmer på svenska :)
    gamercouple.blogg.se

    2013-07-18 | 14:44:05
    Bloggadress: http://keyi.blogg.se

Kommentera inlägget här: