.

.

Pixelgun 3D - ljummen zombieaction

Har du någon gång blivit arg när du dött i ett spel? Spelar du Pixelgun 3D - Survival Shooter har du all rätt att bli det. Det är inte så att det är ett överdrivet svårt eller dåligt spel, men de många småfel det innehåller gör spelomgången till en högst ljummen upplevelse.

Pixelgun 3D går ut på att du ska besegra alla horder av zombier på en bana, och om du gör det så dyker en portal upp som tar dig till nästa nivå. Så fortsätter det tills du är död (och förhoppningsvis också slagit ditt high score).

 

Som du ser finns det inte många valmöjligheter, starta och kör helt enkelt.

 

Med tanke på priset på 7 kr vore det kanske girigt av mig att vänta mig mer, men det gjorde jag. Här har Krasnov Games Craft sparat in på det mesta, och det finns inga som helst inställningsmöjligheter annat än att stänga av ljudet. Det är synd, eftersom en möjlighet att justera kamerakänsligheten, flytta knapparna för att skjuta och ladda om sitt vapen samt förstora/minska storleken på knapparna vore bra för att minska irritationsmomenten som den undermåliga kontrollen idag utgör. En annan detalj jag märkte efter en lite längre stunds spelande var att det endast finns tre olika typer av fiender – en krypande zombie, en gående och en fågel. Varje nivå har sina egna fiender, men det är bara dess skin som skiljer dem åt, de beter sig alltid likadant vilket gör Pixelgun 3D stelt och tråkigt rätt snabbt.

 

Knapparna för att ladda om och avfyra vapen ligger dumt nog där man naturligt vill ha tummen för att ändra kameran.
 
 
Den här zombien är till utseendet annorlunda än skelettet i bilden ovan, men det är i grunden samma fiende.

 

Nog om det negativa nu, för potentialen finns där. Några justeringsmöjligheter vad gäller spelkontrollen, flera typer av fiender, större och mindre labyrintlika banor samt lite achievments och kanske ett multiplayerläge hade gjort underverk för det här spelet och dragit upp det några pinnar på betygsstegen. Vapnen är bra animerade, och passar in i den övriga minecraft-designen.Variationen och balansen mellan dem är också bra, stora kraftfulla vapen som man snabbt tömmer magasinet på och som dessutom tynger ner dig så att du går långsammare, små pistoler med stort magasin som inte tynger ner din karaktär, och allt där emellan finns. Ett plus också för att banorna är av varierande miljö och tema.
 
 
Betyg 6/10
+ Vapnen, varierande miljöer
- Spelkontrollen, för få typer av fiender
 
Enhet spelet testades på: Samsung Galaxy Note
Utvecklare: Krasnov Games Craft
Pris: 7 kr (Android)
 
 
 
 

Kommentarer

  • Julia säger:

    Sv: jo men självklart var det tråkigt men för mig var det också nödvändigt. Jag träffade dessutom min kille i samma veva så att gå andra året på gymnasiet, ha kille, en kör häst och en travare som skulle utbildandet vart bara för mycket "/ så tills vidare så får Jah väl bara ha min lilla smulan och köra men att ha en travare som ska bli tävlings hopphäst, det tar mycket tid!

    Svar: Jo, det tar ju lite tid att omskola dem, jag hade också en jag höll på med förut men han kom på att man kunde bocka när det blev för jobbigt och då är det inte lätt!
    gamercouple.blogg.se

    2013-06-24 | 08:53:21
    Bloggadress: http://jensenjulia.blogg.se

Kommentera inlägget här: