.

.

Farm Frenzy

 
Farm Frenzy är ett roligt spel för alla farmspels-nördar. Det finns inte mycket djur att välja mellan (man köper ankor, får och kor, samt någon hund eller katt som hjälper till) men deras ägg, ull och mjölk kan användas till flera olika saker. Spelet är uppbyggt med banor som man ska klara av genom att utföra några mål, exempelvis producera ett visst antal muffins, ha en viss summa pengar och ett visst antal ankor. Målen klarar man av genom att sälja produkter, tjäna pengar, och på så vis bygga upp farmen med fler djur och produktionsbyggnader m.m. Glöm bara inte bort att mata djuren, och självklart måste du också skydda dem från en himla massa björnar... (men björnarna går att sälja, bra pengar faktiskt)
 
Den här banan klarar man genom att ha tre ankor och samla in tio ägg
 
Farm Frenzy är inget nytt spel, det finns flera uppföljare men den här recensionen avser det första. Som väntat är grafiken inte på topp, men det ser ganska trevligt ut ändå. Vad jag gillar med spelet är att det finns väldigt många banor. Dessutom kan man försöka klara dem på tid (och då får man extra många stjärnor som används till att köpa och uppgradera olika byggnader utanför banorna) och det är härligt svårt att lyckas med det ibland. Det finns också många awards att få genom att till exempel köpa 100 djur, klara 10 banor utan att något djur dör o.s.v.
 
Jag är inte den som brukar klaga på att det finns reklam i gratisversioner (hur ska spelutvecklarna annars tjäna pengar på att vi spelar deras spel?), men i Farm Frenzy är den väldigt dumt placerad. När en reklamruta dyker upp under spelets gång hamnar den uppe till höger och täcker både spelets klocka och banans mål. Köper man något i spelet försvinner all reklam.
 
Försök att få alla awards
 
I Farm Frenzy finns det gott om banor
 
Byggnader låser du upp och uppgraderar utanför banorna
 
 
Betyg 6/10
+ Många banor, svårt att klara dem på tid
- Antalet djur, grafiken, reklamens placering
 
Enhet spelet testades på: Samsung Galaxy Tab 2 7.0
Utvecklare: Alawar Entertainment, Herocraft
Pris: 11,89 kr/gratisversion (Android), 7 kr (iPhone), mikrotransaktioner
 

Kommentarer

  • Felicia säger:

    Det finns något liknande spel på spela.se (http://www.spela.se/spel_/Farm-Frenzy-2--.html) och det tycker jag är roligt. Så det spelet skulle passa mig tror jag :)

    Svar: Vad kul, det ska jag prova, tack för länken :)
    gamercouple.blogg.se

    2013-07-02 | 15:07:25
    Bloggadress: http://keyi.blogg.se
  • Michelle<3 säger:

    omg om du bara visste hur beroende jag var utav det där spelet förut! Haha! Helt stört vad fast jag blev! Spelade det då på spela.se :)

    Svar: Haha, det är lite mer-smak i det, ska prova de nya någon dag :)
    gamercouple.blogg.se

    2013-07-04 | 15:26:23
    Bloggadress: http://Unniochjag.blogg.se
  • Anonym säger:

    Var med i dagens blogg och vinn en stor länkning på min blogg med alla mina 100 läsare varje dag !
    http://juliasimonejansson.blogg.se/2013/july/dagens-blogg-1.html

    Svar: Visst :)
    gamercouple.blogg.se

    2013-07-06 | 14:41:36

Kommentera inlägget här: